Azt terveztük, hogy szeptembertől ráállunk a babaprojektre. Akkorra kiürül a gyógyszer, amit az első - adjuramisten, hogy egyben az utolsó is - trombózisom miatt szedettek velem vérhigító gyanánt. A trombózisveszély, mint kiderült azóta, genetikailag fennáll. A gyerek - egyelőre - nem. Bele se fogtunk. Embör ugyanis egy szép (?) napon azzal állított be, hogy akkor ő szerencsét próbál Kambodzsában. Hivatásilag. Említette már korábban is, hogy ő szívesen, de hát azóta vagyok én. Mostmeg csak nézett rám azokkal a barna szemeivel és várta, hogy áldásomat adjam. Ezegyszer olyat várt, amit nem adhattam. Másfél éve voltunk együtt. Eljegyzés. Ahogy Vica mondta, lefoglalózott, és most megy. Oké, én értem. Sok mindent értek. Hogy szakmailag, meg hogy előmenetel, meg hogy inkább most, mint egy gyerek mellől. Meg hogy anyagilag is előbbre leszünk. Hiába mondom, hogy nem éri meg azt a pénzt, hogy nélküle, még ha csak fél évre is. Ő dönt. Neki kell megtennie, én nem vállalom a felelősséget. Ez az ő élete. (Meg az enyém is, de hát akkor is.)

Azt is értem, hogy kihívás. Mármint neki, aki tavaly télen ágyékig érő hóban menetelt a Bakonyban, és azt mondja, jó erőpróba. Én határozottan annyit mondanék: nincsazazisten, hogy sz@.rá fagyjak. De ő más. Ő férfi. Miért ez jut eszembe?:

"Hogy bebizonyítsa szerelmét, megmászta érte a legmagasabb hegyet, átúszta a legmélyebb tengert és átkelt a legnagyobb sivatagon, ám a nő mégis elhagyta őt, mert sohasem volt otthon."
 

Jó, eszem ágában sincs elhagyni. És neki? Mert mi lesz utána? Valószínűleg nem egy szőrösmellű helyi luvnya, de mi van, ha megváltozik. Mi van, ha nem ő jön haza, hanem valaki más, aki már nem balatonparti telket akar gerendaházzal és kisvizslával. És már nem gyereket. És már nem tőlem...

Mondtam, hogy a döntést neki kell meghoznia. Bárhogy is dönt, elfogadom. Mi mást tehetnék?! Ha megpróbálnám visszatartani, akkor az lenne hánytorgatási alap egy egész életen át. Határozott: megy. Én meg - próbálom pozitívan felfogni. Mert még itt van. Hétvégeken. Mert hét közben már felkészítőn. Jó szó. A csajoknak, családoknak, kisgyerekeknek is az. Felkészítő, milyen lesz, amikor Ő, a Kedves, az Apu (és még kinek mi) odakint lesz.

És ez is egy ok, amiért itt vagyok. Hogy amíg ő ott, én is legyek. Valahol...

Szerző: Mary_N  2009.10.25. 17:55 8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://maryn.blog.hu/api/trackback/id/tr171474300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sing-lee 2009.10.25. 20:17:56

Ha ilyen az igazi férfi akkor már tudom mi a baj velem... egyedül sem jó egyedül, de ha a párom a világ végére menne én belemakkannák. Kitartás, szurkolok neked!

Mary_N 2009.10.25. 20:29:42

@szingliman: Az a gond velem, hogy valahol megértem a párom. Ha most én kapnék olyan lehetőséget, hogy mondjuk fél év Ausztria, szakmai kihívás, anyagi lehetőség, én is belevágnék. Amúgy - védelmembe véve - nem az a foggalölő macsó, csak hát volt egy vágya, és az momentán nem vág egybe az enyémmel. Mert én maradok itthon. A szurkolást köszönöm, még néhány hónap és nagyon is szükségem lesz rá.

Incifinci · http://incifinci14.blog.hu/ 2009.10.26. 07:43:33

Én is sok kitartást kívánok neked. Nem lesz piskóta az biztos. De ne azon agyalj már most, hogy milyen lesz ha visszajön, most még örülj annak, hogy itthon van még ha csak néha is....

Ádám72 (törölt) · http://juditesadam.blog.hu/ 2009.10.26. 14:06:11

Ez nagyon nagy döntés. Nem lehetnek akkora bociszemei, az nem létezik, hogy egy nő ezt jószívvel fogadja.
Az én véleményem meg ugye hogy a 36 óra már kritikus... a fölött pedig életveszélyes :-)

Mary_N 2009.10.26. 17:34:52

@Incifinci: igazad van, Inci, a jelenben kell élni. Majd időnként figyelmeztess, légyszi, ha kezdeném elfelejteni :-)

Mary_N 2009.10.26. 17:36:09

@Ádám72: az egyik hiányérzet elnyomja majd a másikat, gondolom (remélem)

domdodom69 (törölt) 2009.10.30. 09:38:38

szar ügy. de nem nagyon van választási lehetőséged. ha szereted és tőle akarsz gyereket, akkor kivárod. vacak lesz, de fel lehet rá készülni és fél év nem a világ. én anno egy évre mentem el és bár mondják, mindig az otthonmaradónak a nehezebb, azért az elmenőnek sem egyszerű.
te kiírod magadból a bánatodat, mi meg itt leszünk és vígasztalunk :)

Mary_N 2009.10.30. 17:34:15

@vagyok, aki vagyok...: kedves vagy, és köszi, hogy máris tartjátok bennem a lelket
süti beállítások módosítása